12 maart 2020

Princess Cruises onderbreekt vrijwillig cruise-activiteiten gedurende 60 dagen

Princess Cruises heeft aangekondigd dat het tijdelijk en op eigen initiatief alle cruise-activiteiten gedurende 60 dagen onderbreekt. Het is een proactieve reactie op de onvoorspelbare omstandigheden die voortvloeien uit de wereldwijde verspreiding van COVID-19 en uit voorzichtigheid. Het gaat om cruises van alle 18 cruiseschepen in haar vloot van 12 maart tot 10 mei 2020.

“Princess Cruises is een wereldwijd vakantiebedrijf dat dagelijks meer dan 50.000 gasten uit 70 landen bedient als onderdeel van onze diverse activiteiten. Het is algemeen bekend dat we de implicaties van COVID-19 op twee continenten hebben ervaren”, aldus Jan Swartz, president van Princess Cruises. “Door deze moedige actie te ondernemen om de operaties van onze schepen vrijwillig te onderbreken, is het onze bedoeling om onze loyale gasten, teamleden en wereldwijde belanghebbenden te verzekeren van onze toewijding aan de gezondheid, veiligheid en het welzijn van iedereen die met ons meevaart, evenals degenen die zaken met ons doen, en de landen en gemeenschappen die we over de hele wereld bezoeken”, voegde Swartz toe.

Degenen die momenteel aan boord zijn van een cruise die in de komende vijf dagen zal eindigen, zullen blijven varen zoals gepland tot het einde van de reisroute. Op deze manier worden verdere reisarrangementen niet verstoord. Huidige cruises die duren tot na 17 maart worden beëindigd op de meest geschikte locatie voor gasten, rekening houdend met operationele vereisten. Princess zal er alles aan doen om elke gast met de grootst mogelijke zorg naar huis terug te brengen, aldus het bedrijf.

Voor degenen die getroffen zijn door dit besluit biedt Princess gasten de mogelijkheid om 100% van het geld dat is betaald voor hun geannuleerde cruise over te dragen naar een toekomstige cruise naar keuze. Om gasten een bonusprikkel te geven om deze aanbieding te accepteren, zal het bedrijf een extra royaal toekomstig cruisetegoedvoordeel toevoegen dat kan worden toegepast op het cruisetarief of de onkosten aan boord. Bovendien zal Princess dit aanbod honoreren voor gasten die de laatste betaling hebben gedaan en hun boeking op of na 4 februari 2020 hebben geannuleerd. Het toekomstige cruisetegoed kan worden gebruikt voor elke reis die vertrekt tot 1 mei 2022.

Als de toekomstige cruisekredietoptie voor sommige gasten niet werkt, kunnen ze een elektronisch formulier op Princess.com invullen om een terugbetaling in contanten aan te vragen. Princess vraagt de gasten het callcenter voor reserveringen niet te bellen vanwege de mogelijkheid van hoge gespreksvolumes en de mogelijkheid van lange wachttijden als gevolg van deze actie. Gasten en hun reisadviseurs krijgen bericht over het beheer van annuleringen en de gewenste compensatie. Informatie en instructies voor het aanvragen van een terugbetaling zijn online beschikbaar op Princess.com

Princess Cruises is van plan weer operationeel te zijn met cruises die op 11 mei 2020 vertrekken.