16 oktober 2019

Nieuwste schip Princess Cruises overgedragen aan rederij

Gisteren is de Sky Princess tijdens een officiële ceremonie op de Fincantieri Scheepswerf in Monfalcone, Italië, overgedragen aan Princess Cruises. Het eerste speciaal gebouwde Princess MedallionClass-schip (capaciteit 3.660 gasten) is hiermee het 18e schip van de rederij.

Het zusterschip van de Royal Princess, de Regal Princess en de Majestic Princess beschikt over een groot aantal noviteiten. Ook op de Enchanted Princess, lancering juni 2020, zullen deze vernieuwingen worden toegepast.

Zo beschikt de Sky Princess over twee ‘Sky Suites’, capaciteit maximaal vijf personen, met de grootste balkons op zee en een panorama-uitzicht van 270 graden.

Aan boord is nieuw entertainment zoals de escaperoom ‘Phantom Bridge’ en debuteren de shows ‘Rock Opera’ en ‘5-SKIES’ in het Princess Theatre. Voor het eerst kunnen gasten luisteren naar livemuziek in de jazzlounge ‘Take 5’.

De inaugurele reis van de Sky Princess start 20 oktober met een 7-daagse Middellandse- en Adriatische Zee cruise. Na een kort vaarseizoen op de Middellandse Zee zet de Sky Princess koers naar het Caribisch gebied. Het schip keert volgend jaar terug naar Europa met cruises vanuit Kopenhagen naar de Baltische staten en Rusland.

“We willen onze oprechte dank uitspreken aan onze scheepsbouw partner Fincantieri, die ons de Sky Princess heeft geleverd”, aldus Jan Swartz, president van Princess Cruises.

“Ons nieuwste vlaggenschip de Sky Princess biedt de best mogelijke reizigerservaring van Princess Cruises. Met unieke bestemmingen en state-of-the-art ervaringen in comfort en stijl creëren wij onuitwisbare herinneringen voor onze gasten.”

De Princess Cruises-vloot zal verder uitbreiden met de lancering van Enchanted Princess en drie extra schepen in 2021, 2023 en 2025.

Net als de Sky Princess worden alle schepen gebouwd als Princess MedallionClass- schepen. OceanMedallion biedt een geheel nieuw serviceniveau en creëert een vakantie die eenvoudiger, moeiteloos en gepersonaliseerd is door o.a.:

–           Versnelde aankomst – Gasten die bij de terminal aankomen met reisdocumenten geüpload naar hun profiel, genieten van een gestroomlijnd en versneld incheckproces waardoor hun vakantie nog sneller van start gaat

–           Touchless entree tot de hut – Geen kaart meer nodig om de hut te openen. Wanneer een gast zijn hut nadert ontgrendelt de deur automatisch

–           On-Demand diensten – Bestel eten, drinken, reisartikelen en winkelaankopen die direct overal aan boord, ook in de passagiershut, worden afgeleverd

–           Family & Friends Locator – maakt het eenvoudig om familie en vrienden te vinden, te chatten en de weg aan boord te vinden. Ook reisinformatie is eenvoudig te volgen of op te vragen